Vypište se z úzkostí

Na každého občas padne depka, cítí úzkost, smutek, samotu, nepochopení, ale i zlost a frustraci, nebo jakékoli další přespříliš velké emoce různého druhu. Mnozí doporučují nějakým způsobem tuto energii ze sebe dostat, jinými slovy ji „vybít“. Sport, procházka či jiná aktivita jistě pomáhají, ale ne vždy se jednomu v takovýchto chvílích chce něco podnikat.


Jestli nejste schopni se donutit vystrčit ven nos, pak zkuste najít tužku a papír a ze svých emocí se vypsat. Je to účinnější, než byste řekli.

Pište den co den…

Jeden z psychologů to vyzkoušel sám na sobě, když nedlouho po svatbě upadnul do lehčích depresí. Začal den po dni psát o tom, co ho trápilo, a během několika dní zcela fascinován zjistil, že deprese ustoupily.

Emoční deníky

Ostatně mnohé z vás, které si s oblibou zapisujete své zážitky i každodenní prožitky do deníků, to znáte. Anebo dost možná „neznáte“ a podobné problémy neřešíte, protože tímto postupem se jich zbavujete dříve, než nastanou. Samozřejmě v tomto případě není řeč o strohých zápiscích dění, ale o vypsání z pocitů, tedy tvorbě tzv. „emočního deníku“. Pokud jste to ještě nezkoušeli, zkuste a uvidíte. Buďte otevření a upřímní, bez toho to nemá smysl.

Dvacet minut denně stačí

Pro překonání první krize stačí třeba natáhnout si budík na dvacet minut, připravit papír a psát a psát, bez velkého rozmýšlení, bez přílišných snah o správný pravopis a krasopis. A takto to vždy dvacet minut činit několik dní. Popsaný papír pak můžete roztrhat, anebo si ponechat, to už je na vás.

Udržíte se dál od emocí

A tak nyní místo toho, aby vás emoce pohlcovaly, naučíte se od nich držet odstup. Rázem se ocitáte na cestě za duševní svobodou od přílišných emocí. A to stojí za vyzkoušení, ne?