Co byly a jedly Jana a Nina v říjnu


Břišní tanečnice Jana spolu se svou kamarádkou uměla předvést efektní představení i se svými kily navíc. Sama však cítila, že ač pro tento tanec není sošnější postava vůbec na škodu, tančilo by se jí lépe, kdyby měla krok o pár kilo lehčí. Pro kamarádku byla její nadváha záhadou, Jana jedla podle ní snad i méně než ona. Pro doktorku Kateřinu to již záhada nebyla – výsledky potvrdily, že Jana je chronická dietářka. Slečna Nina jídlem kompenzovala spíše problémy psychického rázu, které ovšem s každým nezdravým soustem nabývaly. Oběma dámám bylo třeba pomoci po stránce fyzické, ale i psychické.


Na Janu se doktorka Kateřina vypravila se dvěma panáky – “strašáky” zpodobňující strach a hlad. Jana totiž léta držela neúspěšně diety, čímž své tělo donutila ukládat si zásoby na dobu hladovění a v důsledku diet tělo hladovělo vlastně neustále, pouze se Janě podařilo za tu dobu subjektivně pocit hladu potlačit. Klasicky u ní působil obvyklý jo-jo efekt, takže po dřívějších váhových úbytcích docházelo zase k rychlému návratu na původní nebo ještě vyšší váhu. Řešením je jako vždy se ke snížení váhy zdravě projíst.

Tofu s těstovinami

Ingredience: tofu, sójová omáčka, česnek, lžička oleje, provensálské koření, cibulka, rajčata a celozrnné těstoviny

Tofu pokrájíme na malé kostičky a necháme chvíli marinovat v sójové omáčce smíchané s česnekem a provensálským kořením. Na pánvi na lžičce oleje osmažíme na drobno pokrájenou cibulku a tofu. Přidáme rajčatové pyré a nakrájená rajčata. Dochutíme opět provensálským kořením. Jako přílohu použijeme celozrnné těstoviny.

Mladá účastnice Nina se do pořadu přihlásila nejen kvůli potřebě úbytku kilogramů, ale také vyřešení určitých psychických zábran. A protože všechno bývá propojené se vším, zdálo se, že tímto krokem zvolila správný směr a její cesta za novým životním stylem a snad konečně i novým přítelem byla v tomto pořadu úspěšně nastartována.

Kuřecí směs na víně s rýží

Ingredience: kuřecí maso, 1 dcl bílého vína, paprika, rajčata, celer, česnek, celozrná rýže

Nejprve propláchneme a dáme vařit rýži, papriku pokrájíme na proužky, rajčata, celer a česnek na kostičky. Vložíme do hrnce s deci bílého vína a necháme podusit. Maso nakrájíme na plátky a lehce ogrilujeme v troubě – ovšem pozor – bez tuku, poté dáme maso podusit k zelenině. Jako přílohu podáváme celozrnou rýži.

Zeleninovou směs můžete připravit na vícero způsobů, je možné ji dochutit místo vína kečupem bez cukru, hořčicí bez konzervantů, vývarem či bylinkami (tip z internetové diskuze k tomuto pořadu).

-red-