Co byli a jedli Karel a Dana v listopadu


Dva dobré recepty, které jistě budou stát za vyzkoušení, jsme se v populárním pořadu dozvěděli také v listopadu. Jak již to tak bývá, k problémům s nadbytečnými kilogramy a se zdravím přispěly u Karla a Dany především nesprávné stravovací návyky a životní styl. Karel se jako podnikatel přepravoval z místa na místo nejvíce automobilem, Daně zjevně “prospívala” výživná venkovská strava, která je sice zdravá z hlediska domácího původu, ovšem také jakožto nešizená má v sobě dosti kalorií. Navíc se jako vždy ukázalo, že chyba je především ve vyváženosti stravy. Dana i Karel začali své problémy řešit ve chvíli, kdy si uvědomili, že si touto cestou hodně zkracují život.


Strach ze smrti byl velkou motivací, která donutila pana Karla přihlásit se do pořadu Jste to, co jíte a začít na sobě pracovat. Byl to v řadě již druhý krok za ozdravěním, protože před rokem přestal kouřit. Společně s Petrem Havlíčkem se jako vždy pustili do vaření, tentokrát došlo na čínu z krůtího masa a hlavně bez soli.

Čína z krůtího masa

Ingredience: krůtí maso, lněný olej, cibulka, vaječný bílek, mražená zelenina, zázvor, chilli papričky, citrón, mořské řasy, celozrnná rýže

Krůtí maso nakrájíme na kostičky a obalíme ve vaječném bílku. Na trošce lněného oleje orestujeme maso a cibulku. Přidáme mraženou zeleninu, zázvor, citrón, chilli papričky a mořskou řasu. Jako příloha se hodí rýže.

Na díl s paní Danou vzpomínám ráda a až budu mít třeba někdy trošku splín, tak si ho připomenu. Byl nabitý nesmírným množstvím pozitivní energie, která na mě dýchla přes obrazovku. Kromě nápravy stravovacího režimu jsme viděli krásnou ukázku přátelství a sousedské soudržnosti. Taneční vystoupení lehce recesistické dámské skupiny Křečové žíly bylo příjemným oživením. Také inženýr Havlíček měl kolem sebe při vaření rušno a rozhodl se ukázat, jak na zdravou variantu oblíbené svíčkové.

Recept na zdravou svíčkovou

Ingredience: hovězí svíčková, cibule, mrkev, celer, petržel, bobkový list, nové koření a pepř, 2 bílé jogurty, k dochucení trochu soli, cukru nebo octa a brusinky; na knedlíky potřebujeme: celozrnné rohlíky, mléko a vajíčko

Na lžičce oleje orestujeme cibuli, podlijeme vodou, přidáme na kostičky nakrájenou nebo nastrouhanou mrkev, petržel a celer. Hovězí maso předpečeme nasucho na teflonu a vložíme do zeleninového vývaru. Přidáme bobkový list, nové koření a pepř. Po uvaření vyndáme maso, bobkový list a omáčku rozmixujeme. Vmícháme 2 bílé jogurty. K dochucení můžeme použít sůl, cukr, ocet. Nakonec nesmí chybět brusinky.

A ke svíčkové ještě patří samozřejmě: Zdravý knedlík

Tvrdší celozrnné rohlíky nakrájíme na kostky, zamícháme s mlékem a přidáme vajíčko. Potřebujeme, aby vzniklo tužší těsto, které necháme půl hodiny v lednici odležet. Z těsta vytvarujeme šišky, které pak vaříme 15 minut v páře.

-red-